Friday, May 30, 2008

CHARLIE HEBDO praises DAVID VAN REYBROUCK


(David Van Reybrouck photographed by Koen Broos.)

Charlie Hebdo (21 may) features a very positive article on Le Fléau , the French edition of David Van Reybrouck's De plaag. French critic Michel Polac writes:

'"Ce type, il est génial. Il arrive a m'intéresser à une histoire, un personnage, dont je n'ai rien à foutre", me disais-je en avancçant dans un récit qui m'intriguait, et que, tel un lecteur de polars (que je ne suis pas), je n'ai pu lâcher avant d'entrevoir la solution de l'énigme au bout de quatre cents pages - pui ne pèsent pas. Ce petit miracle s'appelle Le Fléau.'

You can read the article in full on our site (look for the 'press clippings').

Le Fléau was published by Actes Sud. David Van Reybrouck is actually working on a history of Congo.

No comments: